instagram telegram
ellipse
تقویم رویدادها

مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی گرافیک ایران در سال ۹۲

مجمع عمومی عادی سالانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، در تاریخ ۲۴ آذر  ۱۳۹۲ ، در خانه ‌هنرمندان با حضور اعضا و نماینده رسمی وزارت کار آقای عیسی پور و هیئت مدیره انجمن برگزار شد.

مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی گرافیک ایران در سال ۹۲

مجمع عمومی عادی سالانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، در تاریخ ۲۴ آذر  ۱۳۹۲ ، در خانه ‌هنرمندان با حضور اعضا و نماینده رسمی وزارت کار آقای عیسی پور و هیئت مدیره انجمن برگزار شد. با رأی حاضرین، آقای بهرام کلهرنیا به عنوان رئیس، آقای محمد رضا ابوالحسنی به عنوان نایب رئیس و آقای امیرسعید قالیچیها به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند و صورت جلسه در اختیار ایشان قرار گرفت.

بنا بر دستور جلسه مجمع عمومی ، نخست آقای فرزاد ادیبی ، به نمایندگی از هیأت مدیره، گزارشی از فعالیت‌های انجمن را از آذر ۹۱  تا آذر  ۲۹  ارائه داد. خلاصه‌‌ای ازاین گزارش به شرح زیر است:
1- ۱۵۰ نفر به عنوان عضو جدید به انجمن اضافه شدند.
2-
۹۷ نفر از اعضاء زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
3- برای
۳۹ نفر، مجوز دفتر کار صادر شده است.
4- 
۴۱۰نفر از اعضا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.
5- تمدید قرار داد بیمه تکمیلی نوین برای اعضا.
6-
۲۱۰ نفر برای تعاونی مسکن ثبت نام کرده اند.
7- IGDS.NET به عنوان سایت رسمی انجمن به ثبت رسید.
8- جلسه های متعدد با افراد صاحب نظربرای پیشرفت اهداف انجمن برگزار شده است.
9- با راهنمایی و همکاری آقای بهرام کلهرنیا رایزنی هایی با شهرداری منطقه
۱۰ تهران صورت گرفت و در نتیجه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۹۱ طی مراسمی در تالار ایوان شمس تفاهم نامه ای مبنی بر اختصاص مکانی برای موزه گرافیک ایران از سوی شهرداری منطقه ۱۰ تهران و انجمن طراحان گرافیک ایران به امضا رسید و نتیجه ی آن گرفتن محلی از فرهنگسرای هفت چنار بود.
10- نمایشگاه دوم و سوم موزه با موضوع پوسترهای تاتر و موسیقی در موزه ی امام علی برگزار شد و نمایشگاه چهارم موزه با موضوع پوسترهای هنرهای تجسمی در آینده ی نزدیک برگزار خواهد شد.
11- دوستان بسیاری آثارشان را به موزه ی گرافیک اهدا کرده اند که ضمن سپاس از ایشان، از دوستان دیگر نیز انتظار این رفتار فرهنگی را داریم تا با اهدای آثار خود بویژه اصلِ آثار، به غنای موزه ی گرافیک ایران بیفزایند.
12- سرو نقره ای
۹۲ ، سومین نمایشگاه آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ۲ بخش الف-تولیدات و محصولات گرافیکی و ب- طراحی حروف فارسی برگزار شد.آقایان طارق عتریسی از هلند  و استفان زاگمایستر از آمریکا از مهمانان خارجی این رویداد بودند.
13- برنامه ریزی برای تهیه کتاب سال آثار اعضا در آینده ی نزدیک
14-
به مناسبت روز جهانی گرافیک، برنامه های مختلفی از ۲۷ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۹۲ در خانه هنرمندان برگزار شد که اهم این برنامه ها برگزاری دو نمایشگاه پوستر از طراحان برجسته گرافیک جهان، کارگاه آموزشی، سخنرانی و حضور رئیس انجمن طراحان گرافیک فرانسه فرانسوا کسپربود. رونمایی از کتاب نشان اردیبهشت ۳ و نیز انتشار کاتالوگهای مربوط به نمایشگاه از برنامه های دیگرِ این هفته بود . همچنین برنامه ریزی برای هفته گرافیک ۹۳ نیز در دستور کار است.
15-چاپ مجدد خبر نامه جهت اطلاع و انتشار
۵ شماره از آن با هدف تعامل بیشتر اعضا با انجمن از سر گرفته شد.
16- هیأت مدیره با دعوت از همه ی داوطلبان و نامزدهای انتخابات اخیر و نیز تعدادی از پیشکسوتان و مسئولان دوره های پیشین انجمن، دو نشست با عنوان جلسات “یک فنجان چای” را در خانه هنرمندان برگزار کرد. در این جلسات  که در آن ها عده ای از مشاوران مدعو نیز حضور داشتند، ابتدا گزارش فشرده ای از فعالیت های هیأت مدیره توسط اعضای آن ارائه شد، سپس برنامه ها و پیشنهادهای مدعوین برای بهبود امور جاری انجمن به بحث و نظر گذاشته شد. تشکیل چنین جلساتی برای مشاوره با اعضا به صورت هدفمند ادامه خواهد داشت.
17-  برای برگزاری بهتر نشان اردیبهشت
۴ از برخی از صاحب نظران خارج از حیطه ی طراحی گرافیک، دعوت به داوری شده است  تا فراتر از دایره هیئت های داوری پیشین عمل شود.
18- به دلیل استعفای خانم مریم کهوند از هیئت مدیره به خاطر مشکلات شخصی شان ، طبق قانون، آقای کورش قاضی مراد به جای ایشان در هیئت مدیره قرار گرفتند.
19- دفترچه تعرفه قیمت با توجه به تورم با مشاوره
۳۰ نفر از اعضا که به طور حرفه ای مشغول به کار هستند، تغییر کرد و بعد از چاپ برای اعضا ارسال شد.
20- تفاهم نامه هائی با شرکت های چاپ آبان، قاب سازی پرهون و چاپ دیجیتال سپیا به عنوان اسپانسرهای انجمن به مدت یک سال به امضا رسید.

پس از گزارش هیئت مدیره،  آقای اونیش امین الهی (خزانه دار) گزارش مالی انجمن را به شرح زیر ارائه کرد: «در آغاز فعالیت این دوره ی هیئت مدیره، به دلیل سفرِ حسابدار قبلی انجمن- آقای عظیمی –  با خانم کاظمی قرار داد همکاری امضا کردیم که ایشان تا امروز به عنوان حسابدار انجمن مشغول به کار هستند»
همچنین آقای امین الهی گزارش سال مالی منتهی به۱۳۹۲/۰۷/۳۰ را با ذکر جزییات و اعداد و ارقام قرائت کردند و در مورد هزینه های سرو نقره ای گفتند: «با این که همه ی هزینه های سرو نقره ای در سال مالی منتهی به ۹۲/۰۷/۳۰، قرار نمی گیرد و بسیاری از هزینه ها و در آمدهای مربوط به آن، پس از این تاریخ اتفاق می افتد، اما در اینجا لازم می دانم توضیحاتی را در این باره عنوان کنم. همانطور که می دانید امسال ۲ نمایشگاه همزمان با عنوان سرو نقره ای و نمایشگاه فونت برگزار کردیم و نیز ۲ مهمان خارجی برای این مراسم دعوت شده بودند، که طبیعتا باید نسبت به سرو نقره ای های  قبلی هزینه بیشتری متقبل می شدیم اما با حمایت اسپانسرها عملا هیچ هزینه ای از حساب انجمن کسر نشد.»
در انتها، وی به سوالات اعضا پاسخ دادند و گفتند:« پرسش های مطرح  در مورد تعاونی مسکن را می توانید از سایت خانه هنرمندان پیگیری کنید.»

سپس بازرس رسمی انجمن آقای ساعد مشکی، گزارش مالی ارائه شده توسط خزانه دار را تأیید کردند. در پایان رییس جلسه، آقای کلهرنیا، ختم جلسه را اعلام کردند.

بعد از پایان یافتن رسمیت جلسه ، آقای علی رشیدی، رییس هیات مدیره، توضیحاتی را در مورد “پیش طرح” سند استراتژیک انجمن ارائه دادند. ایشان در ابتدای صحبت هایش مطالبی را در مورد اوضاع انجمن بیان کردند و به ارائه آماری در این خصوص پرداختند. سپس نقاط قوت و ضعف انجمن را برشمرده و ضمن ترسیم موقعیت فعلی انجمن ، تنها راهکار پیشبرد بهتر اهداف انجمن را طراحی روش هایی دانستند که اعضا به جای مطلع شدن از تصمیمات گرفته شده، در تصمیم گیری ها و فعالیت های انجمن حضوری فعال تر داشته باشند.
در پایان، آقای رشیدی افزودند: «با تشکیل کارگروهی حرفه ای، بررسی های کارشناسانه ی بیشتری بر روی پیش طرح سند استراتژیک انجام خواهد پذیرفت و درنهایت این سند بر روی سایت قرار خواهد گرفت تا از نظرات تک تک اعضا بهره مند شویم.»

در انتها، آقای امین سلامی – مجری وب سایت جدید انجمن- پس از توضیحاتی در مورد سایت جدید انجمن، مژده دادند که تا پایان امسال نسخه بتای سایت جدید بارگذاری و قابل استفاده خواهد شد. سایت جدید، به نوعی یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای طراحان خواهد بود. کاربردی تربودن و داشتن پروفایل شخصی از ویژگیهای سایت جدید است.

در این جلسه دو مورد رأی گیری جمعی صورت گرفت. اول، تأیید گزارش هیأت مدیره بود که با اکثریت آرا، تایید شد. موضوع دوم درخواست هیأت مدیره از مجمع عمومی بود که تعدادی از اعضای لغو عضویت شده دوباره به جمع انجمن باز گردانده شوند. این مورد نیز با اکثریت آرا تصویب شد.
 









 

 

به اشتراک بگذارید:
آخرین اخبار

بیشتر بخوانید

حامیان انجمن