تایپفیس یکان بخ برای نیاز امروز طراحی شده است، چراکه فونتی است ساده، خنثی، ویژهی فضای پیکسلی و مناسب برای فضاهای چاپی. این ویژگیها باعث شده تا یکان بخ در موقعیتهای مختلف کارآمد و بدون دردسر عمل کند. در این فونت همهی کاراکترها بهشکل اغراقآمیزی ساده طراحی شده است. جزئیات تا جای ممکن حذف شدهاند و حرکتها سادهسازی شده. یکان بخ در دستهی فونتهای مونولاین (تکضخامتی) قرار میگیرد اما بهطور کامل دارای ضخامت یکسان نیست. اینجا خطای دید نقشی پررنگ بازی میکند و آگاهی از تأثیر زاویهی قلم نیز بسیار مهم است. در سر هر پیچ و هر تقاطع ضخامتها با وسواس بسیار زیاد طوری تنظیم شدهاند که درست دیده شوند. در طراحی یکان بخ از فرمهای هندسی کمک گرفتم، اما خود را به استفاده از آن فرمها محدود نکردم و کاراکترها بهطور کامل با فرمهای هندسی منطبق نیستند. دلیل این کار حفظ خوانایی و در نظر گرفتن خطای دید در طراحی بود. همچنین فرمهای هندسی باعث میشوند حروف شخصیتی سرد و ماشینی بهخود بگیرند؛ بهویژه در رسمالخط عربی که چندان با فرمهای هندسی میانهای ندارند. «یکان بخ» نتیجهی بازطراحی و توسعهی تایپفیس یکان است. تایپفیس یکان در استودیوی دیزاین مسعود سپهر در سال ۱۳۵۹ طراحی شده است. یکان بخ توسط رضا بختیاری فرد در سال ۱۳۹۴ طراحی شد و خانوادهی ۸ وزنی این فونت در سال ۱۳۹۵ تکمیل شد. بهروزرسانی عمدهی یکان بخ در سال ۱۴۰۱ و همزمان با ارائهی آن در فونتیران انجام شد. یکان بخ اکنون دارای ۸ وزن و نسخهی وریبل است. تایپفیس یکان در استودیوی دیزاین مسعود سپهر طراحی و اجرا شده است. این تایپفیس بهدست من، رضا بختیاری فرد در سال ۱۳۹۴ بازطراحی شده و خانوادهی این فونت در ۸ وزن، در سال ۱۳۹۵ تکمیل شد.